Foto saya
Kota Kinabalu, Sabah, Malaysia
Muda.Sangat.

Selasa, 4 Jun 2013

Mi Piace Italia

Mi Piace maksudnya I like,saya suka,abdul wahub et cetera.

Jadi, perjalanan hampir memakan 14 jam ini umpama amazing race berlari dari satu terminal kapal terbang ke terminal yang lainnya.Aku ada lebih kurang 1 jam lebih di setiap terminal lapangan terbang untuk melepasi imigresen, kemaskini bagasi dan membuat pertukaran kapal terbang.

Ini aku kongsi beberapa foto dari ketikan punat kamera Sang Beria Tapa Arjuna 700D.Oh ya, hadiah awal hari jadi dari Bidadari.Awal ataupun kemudian, atau tiada langsung,it is still a present.Terima kasih Bidadariku.

Paris atau Perancis dari paras 5,000 kaki paras laut
Hampir keseluruhan kawasan sub-urban adalah tanah landai yang dihijaukan dengan ladang anggur, gandum,jagung dan hasil tanaman lain yang diusahakan secara mandiri. Lengkap dengan sistem Turbin Angin untuk menjana bekalan elektrik sendiri.Agak-agak, dapat FIT,tak?
Kawasan pergunungan Alps di Switzerland yang menjadi sempadan Swiss dan Itali di sebelah barat.Aku rasa aku nampak Mont Blanc.Rasanya.


Jangan tanya.Google!
Seperti kebanyakkan negara di Eropah, sub-urban seperi Noventa Di Piave juga mengamalkan penggunaan karbon monoksida yang minimum dan menunggang basikal sebagai mod pengangkutan.Arca basikal (antara hasil seni yang menghiasi hotel penginapan aku) diabadikan untuk melambangkan seni itu budaya dan budaya itu seni.
Salah sebuah pameran yang sedang berlangsung di pusat informasi di salah sebuah pusat beli belah terkenal (jenama pereka seperti Fendi, Ferragamo, Prada you name it yang dijual pada harga kilang!!) ditujukan buat penulis terkenal bangsa Amerika yang pernah berjuang di daerah ini.Buku tulisan Hemingway ini ilham semasa beliau di sana.Kalau pusat informasi kita ada apa ya?

Nasib baik bukan jersi The Red Warrior!!
Masa untuk bekerja.Dengan bahasa Inggeris yang minima, para jurutera yang melayan kami tetap memberikan yang terbaik selain dari memberi jawapan "I DON'T KNOW AND I DON'T UNDERSTAND".
Antara 146 gereja yang ada di Venice.
Tidak murtad pun masuk gereja tapi awek bertudung yang mengiringi lawatan mula panik dan beransur keluar.Heh.
Pemuzik jalanan aka baskers yang dihalau di hadapan sebuah kedai cenderamata.Namun tidak diendahkan.
Tiada mobil cuma bot-bot air dan 5,000 gondola.
Pasar basar yang menjual hasil-hasil segar straight from the sea yo!Sempat lagi mereka pose eksklusif untuk wreckunit.blogspot.com.Gracie capo!
Tidak kurang daripada 20 jenis baka anjing aku lihat sepanjang lawatan.Damn cute!Wish i can bring Bella.
Ilusi optik.
Peminta sedekah yang menghiasi sudut-sudut Venice City.
Para artis yang bergelut untuk menjadi sebahagian daripada kek ekonomi Itali dengan kadar pengangguran yang semakin tinggi.
Duit performer ini telah dicuri oleh seorang kanak-kanak sekolah.Kesian.
Antara artisan yang membantu.
Belilah barangan Bata.Sesungguhnya Bata ini setanding dengan jenama kasut lain cuma lebih murah dan kerana Bata-lah semua syarikat di dunia mengamalkan konsep profit sharing.Ya,bonus hujung tahun dan saham yang diberi oleh syarikat kamu.
Apa yang boleh saya katakan?
Antara ciptaan Yahudi yang sudah menjadi institusi pemikiran kita.
Beliau mengeluh tentang gajinya yang kecil dan upah membuat gondola mencecah 40,000 euro.
Ponte di Rialto, jambatan tertua di Venice yang menghubungkan San Marco dan San Polo.
Macam perkampungan air zaman melaka dulu barangkali.
Di mana-mana pun kita akan lihat pelbagai model kamera.Kecil dan besar.Dan gay jugak!
Taman-taman bunga di perkarangan rumah OKK Venice.
Venice waktu senja lebih kurang jam 2015.
Mungkin cukup sudah buat masa ini.
CIAO!CIAO!

Tiada ulasan: